Fiind in domeniul marin de mai mult de 15 ani, am observat si simtit pe pielea noastra o trecere tacita a brandurilor mari japoneze de motoare de barca, de la reconfortantul „Made in Japan” la „Made in Taiwan” sau „Made in China”.
Odata cu scumpirile cauzate de criza sanitara si lipsa de microcipuri, costurile de productie au crescut pentru aproape tot. Pentru a putea ramane competitivi, multi dintre pilonii motoarelor outboard au ales sa multe fabricile in tari cu costuri de productie mai mici. Suzuki, Honda in China, iar Yamaha in Taiwan.
Acest lucru este in general valabil pentru motoarele de barca ceva mai ieftine, pe carburatie, de regula sub 15-20 cai putere.
Schimbarea nu se resimte in aspectul motoarelor, care a fost adaptat stitlului modern al japonezilor, ci se resimte si in fiabilitatea motoarelor. Numarul de operatii facute in timpul garantie de catre serviceurile autorizate aproape s-a triplat.
Tohatsu este exceptia de la regula.
De peste 100 de ani Tohatsu mentine productia motoarelor de barca in fabrica lor din Japonia, inclusiv cele de 85 cmc, 2.5 cai putere.
Pe langa revolutionarea sectoarelor de motoare portabile si cele medii, acest „Made in Japan” care vine pe lateralul cutiei motorului, ofera increderea cuvenita utilizatorului final. De aceea se ofera o garantie nationala de 5 ani, fara limita de ore, pentru motoarele achizitionate prin reprezentantul oficial Tohatsu Romania – www.Outboardcenter.ro