Superioritatea motoarelor de barca Tohatsu

Aceast segment face parte dintr-o comparatie amanuntita factura pe plan intern pentru dezvoltarea motoarelor Tohatsu din gama 75-115 cp. Mai exact, este o comparatie amanuntita intre motoarele de barca outboard Tohatsu, Mercury, Yamaha, Suzuki si Honda facuta pe unitatile de 115 CP, gama avand o capacitate cilindrica intre 1800 – 2400 cmc.

Specification / Model

TOHATSU MFS115A

MERCURY

SUZUKI

YAMAHA

HONDA

Engine Type

4-STROKE

4-STROKE

4-STROKE

4-STROKE

4-STROKE

Valve

SOHC-4V

SOHC-2V

DOHC-4V

DOHC-4V

DOHC-4V

Cylinder

I-4

I-4

I-4

I-4

I-4

Bore x Stroke (mm)

84 x 90

90 x 81

86 x 88

81 x 89

87 x 99

Displacement (cc)

1,995

2,061

2,045

1,832

2,354

RPM

5,000 – 6,000

5,000 – 6,000

5,000 – 6,000

5,300 – 6,300

4,500 – 6,000

Max. Output (ps/rpm)

115@5,500

115@5,500

115@5,500

115@5,800

115@5,250

Max. Torque (kgf.m)

18.6

17.2

16.2

15.6

19.4

Torque to Displacement Ratio (kgf.m/cc) x 1000

9.32

8.35

7.92

8.52

8.24

Dry Weight kg *On Brochure

**Actual Weight

*178(L) 183(UL)

**same as above

163(L) 172(XL)

**170(L)

*185(L) 190(XL)

**same as above

*175(L) 179(XL)

**176(L)

*217(L) 220(XL)

**same as above

Torque to Weight Ratio (kgf.m/**actual weight)

0.1045

0.1012

0.0876

0.0886

0.0894

Gear Ratio

25:12 (2.08)

29:14 (2.07)

First/36:29(1.24) Second/25:12(2.08) (2.56)

28:12 (2.15)

30:14 (2.14)

Transom (mm)

L: 517 UL: 644

L: 510 UL: 640

L: 534 UL: 661

L: 516 UL: 643

L: 506 UL: 635

 

Noua generatie de motoare Tohatsu a pus foarte mult accent pe maximizarea performantei si mentinerea fiabilitatii. Aceasta inseamna o imbunatatire a puterii de varf, a cuplului si mentinerea unei greutati reduse.

Puterea este forța motrice din spatele fiecărui motor exterior. După ani de inginerie, proiectare și testare, suntem mândri să oferim cel mai bun motor din clasa 75/100/90/115 CP. Clasificarea cailor-putere a unui motor este determinată de deplasare și RPM maximă, dar creșterea deplasării crește și greutatea totală. Provocarea este de a minimiza deplasarea, dar în același timp maximizarea performanței de accelerație. Cheia a fost să proiectăm o galerie de evacuare pentru a revoluționa motorul nostru exterior. Eșapamentul Tohatsu 4-2-1 Performance Tuned reimaginat vă oferă cel mai bun cuplu din clasă pentru a genera o accelerație și o viteză maximă (versus sistemul traditional de evacuare 4-1). Acesta, impreuna cu un ECU imbunatatit, ofera un echilibru perfect intre performanta si eficienta. Permitand motorului Tohatsu sa aibe maximul de putere si cuplu incepand cu doar 3500-4000 rotatii pe minut.




Rezultatele sunt transpuse in in calitate de top speed. Tohatsu avand cel mai mare top speed dintre modelele comparate, cu 8% maim ult decat Yamaha care a obtinut locul 2.

Legendara durabilitate a motoarelor Tohatsu este imbunatatita cu anodizarea unor elemente esentiale de aluminiu precum chiulasa, galeria de evacuare, baza motorului sau baia de ulei.